Dyson DC23 Allergy Parquet blauw, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC23 Allergy Parquet blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Ellen Novara 16-01-2012

ook wij vinden na zo'n bijna 2 jaar dat de Dyson DC23 Allergy Parquet een miskoop van ons geweest. Eigenlijk al v.a. de eerste keer ergerden wij ons aan het zuigen, het zuigoppervlak is net zo groot als de buis en niet als de zuigmonden die erbij geleverd zijn! We hebben het uiteindelijk bijna 2 jaar volgehouden met deze ontzettende zware stofzuiger die ook nog een slecht zuigt! Wij zetten het vandaag zelfs te koop en gaan weer terug naar onze "oude" stofzuiger van Vorwerk!!! Helemaal mee eens! Een grote AFRADER om te kopen.....

Fred312 30-12-2011

Deze Dyson zuigt ongelofelijk slecht. Ten eerste omdat de zuigbek het niet toestaat dat er iets van korreltjes onder komen, omdat alle haren van de zuigbek even lang zijn. Ten tweede is de zuigopening van de bek veel te klein. Zelfs een pinda blijft ervoor zitten. De zuigkracht in zijn algemeen is heel slecht, zelfs een dorblaadje of korreltjes hagelslag zuigt hij slecht op, vaak alleen nadat je de zuigbek er 3x bovenop hebt gezet en wat bewogen. Verder bleef de zuigstang niet in de uitgetrokken stand staan, deze is wel snel door Dyson vervangen en het klepje van het stofreservoir brak zomaar af bij het leeg schudden. Absoluut een afrader om te kopen.

Officiele reactie van Dyson 02-01-2012

Beste Fred312,

Wat vervelend te horen dat u een slechte ervaring heeft met Dyson. Als uw Dyson stofzuiger niet goed zuigt, dan is dit inderdaad een probleem welk opgelost dient te worden. Uw klacht zou namelijk een defect aan uw machine kunnen betekenen.

Neemt u daarom contact op met onze hulpdesk via nummer 020- 521 98 90

Wij hopen dat uw probleem hiermee opgelost wordt.

Mvg,
Dyson Nederland

Ellen Novara 16-01-2012

ook wij vinden na bijna 2 jaar dat de Dyson DC23 Allergy Parquet een miskoop van ons geweest. Wij zetten het vandaag zelfs te koop en gaan weer terug naar onze "oude" stofzuiger van Vorwerk!!! Helemaal mee eens! Een grote AFRADER om te kopen.....

GerardGe 19-05-2011

Wat een vreselijk apparaat. Veel te zwaar.Als je niet aan fitness doet kan je het schudden.Botst overal tegenaan omdat hij niet volgt en er allerlei rare uitsteeksels aan zitten. Zonder oordoppen loop je kans op gehoorbeschadiging , zo'n herrie maakt het apparaat.Ik ben op de merknaam afgegaan maar dit is voor mij de miskoop van het jaar.

djunk 05-05-2011

Sinds een paar dagen in bezit van de DC23 allergy parquet. Hiervoor hadden we een AEG Electrolux Twinclean stofzuiger, ook zakloos. Maar na ruim twee jaar deed die zijn werk toch zo goed niet meer. Of de Dyson het langer vol gaat houden, is nu nog de vraag. We zullen het zien.

Even wennen is het wel. De Dyson maakt beduidend meer herrie. Je moet behoorlijk schreeuwen om boven het geluid van de stofzuiger uit te komen. Maar op zich geen probleem: gesprekken voer ik niet tijdens het stofzuigen.
De contact head zuigmond gaat soepel over de plavuizen vloer, maar wat harkerig over het hoogpolige tapijt. Kwestie van handigheid erin krijgen, na een paar dagen gaat het al stukken makkelijker.
Er zijn stofzuigers die beter volgen, maar toch rijdt de Dyson prima achter je aan, zolang je niet al te lomp bezig bent. Maar geldt dat niet voor iedere stofzuiger?
De uitblaasopening zit aan de zijkant. Die had ik persoonlijk liever aan de achterzijde gezien.
De telescoopbuis werkt prima en is voor mij lang genoeg. Het electriciteitssnoer is een stuk korter dan de 11 meter van de electrolux, maar nog steeds lang genoeg om de hele benedenverdieping te zuigen (en die heeft een flinke oppervlakte) zonder te hoeven wisselen van stopcontact. En eerlijk gezegd vind ik dit prettiger, want die 11 meter lag ook steeds in de weg.
Ook wel even wennen is de zuigmond met al die uitsteeksels, waardoor je minder goed in hoekjes en gaatjes kunt komen. Jammer ook dat hij niet van voren en aan de zijkant zuigt, al wordt dat deels gecompenseerd door de enorme zuigkracht.
Het belangrijkste aan een stofzuiger is dat hij goed schoon zuigt en daarin blinkt de Dyson wat mij betreft wel uit. We hebben twee honden en een hoogpolig wollen tapijt. Het tapijt is nog nooit zo schoon geweest en ook hoef ik niet meer op mijn knieën de deurmat te zuigen, maar dit gaat nu eenvoudig en snel met de zuigmond. Hij trekt de haren er zo uit.

Dus ondanks dat het even wennen is, zijn we wel tevreden met deze Dyson en hopen we er nog jarenlang plezier van te hebben.

Belangrijk minpuntje: de stofzuiger is erg statisch en zit na het zuigen helemaal onder de haren, zowel de romp, als de steel en buis.
En ik vind het legen van het stofreservoir vrij moeilijk gaan. Je moet de knop best krachtig indrukken en met kleine handen is het lastig genoeg kracht te zetten.

prutske1963 26-01-2011

---------- update review 26-01-2011 ----------
ondertussen zijn we weeral een paar maanden verder en heb ik het knopje van het draaghandvat zelf vervangen.
Heb het via Dyson gemakkelijk kunnen bestellen en na een paar dagen had ik het al.Ook zeer vriendelijke mensen aan de lijn.Dus hij werkt weer prima zoals ervoor.Was wel niet onder garantie;5 jarige garantie was niet aan de orde daar het toestel van 27/12/2006 was...
Ondanks zijn soms negatieve beoordelingen ben ik uitermate tevreden over dit toestel en heb weinig poblemen met het gebruik ervan.
Je moet natuurlijk altijd eerst eens kijken eer je degelijk toestel koopt op het gewicht en of de zuigmond niet te hoog is voor onder de kasten te stofzuigen,en voor de trap ook geen probleem,ik ben invalide en heb nog problemen met de kracht in mijn rechterarm na een brandongeval doch ik kan hem met gemak dragen en tegelijk stofzuigen.
Hebben hem nu al enkele jaren en hopen dat hij het nog lang uithoudt...
groetjes Mike

---------- tweede review 07-09-2010 ----------
Zijn nu een vijftal maand verder,en al bij al nog zeer tevreden over onze Dyson,alhoewel er nu toch wat gebreken aankomen nl de knop die de transparante stopbak vergrendeld heeft het begeven en is afgebroken.Tijdens het stofzuigen van onze trap,is hij naar beneden gedonderd daar de hendel van de stofbak ook dient om de stofzuiger te dragen.ongelooflijk maar waar was er buiten de afgebroken knop geen schade aan het toestel.Mensen spreken hier van een vijfjarige garantie,hoe komen jullie daar aan?Als dat zo is valt dat toch onder deze garantie hoop ik.
Ook voor het gepaste wisselstuk te vinden,er zijn zoveel modellen van Dyson dat je niet weet of je het correcte stuk hebt,zelfs met het juiste typenummer:kleur hendel verschilt of bij andere moet je de hele stofbak kopen...
Heb hem nu voorlopig vastgemaakt met een trekstrip tot hij gemaakt kan worden.(gepast stuk of garantie)
Andere minpunten moet ik toch ook even beamen zoals het verlies aan zuigkracht als je hem optilt,bv om te trap te stofzuigen'het lawaai en het "volgen" van de stofzuiger.
Positieve beoordeling is en blijft zijn grote zuigkracht en zijn vormgeving,opberging.

---------- eerste review 04-04-2010 ----------
Hebben deze Dyson nu ongeveer 3 jaar en zijn ZEER tevreden over dit "machien"
Hij heeft bij ons,bij wijze van spreken,de oorlog al meegemaakt.
Zes mensen in huis,1 hond en 2 poezen...alle dagen stofzuigen,geen probleem.
Zuigt nog als in het begin;krachtig en laat met moeite een haartje of stofje achter.
Zelfs tijdens onze verbouwingen heeft hij het stof van onze gipsplaten en bouwafval opgezogen,zonder probleem.
Of zelfs de inbouwhaard grondig uitzuigen na eerst het meeste afgekoelde as te verwijderen is geen probleem.
Enigste vereiste is het toestel en de filters regelmatig reinigen wat normaal is bij intensief gebruik.
Enige minpunt,volgt soms niet de gewenste richting van stofzuigen.
Voor ons,de beste stofzuiger die we in ons 25 jaar huwelijk al gehad hebben!

caroline1969 19-01-2011

Ik dacht dat ik de Miele onder de stofzuigers had gekocht. Mede op advies van mijn man kochten wij dit apparaat, omdat de stofzuiger op de lange duur goedkoper zou zijn vanwege de zakken die je niet hoeft te kopen. Je zou toch denken dat je voor 300 euro een SUPER apparaat in huis zou hebben gehaald, maar wat mij betreft niets is minder waar dan dat. Ik vind het echt een vreselijk onding. Absoluut "gebruiksonvriendelijk". Het apparaat volgt niet omdat de slang aan de zijkant zit. Hierdoor botst de stofzuiger vaak tegen de hoeken van de muren. De slang is dik en buigt maar moeilijk mee, de stofzuigerstang en het uitschuifstuk zijn veel te zwaar en de bank of auto zuigen is een drama. Je kunt slecht druk uitoefenen als je de bank afzuigt omdat de uitschuifstang te lang is, je kunt nergens tussen of onder en je krijgt een lamme arm. Je hebt dus 2 handen nodig. Hij maakt ook nog ontzettend veel lawaai. Na een kleine week wist ik het al. Hij en ik, we worden geen vrienden en ik heb vandaag besloten om dit onding zo snel mogelijk de deur uit te doen en hem op marktplaats te zetten. Dan maar gewoon stofzuigerzakken kopen maar in ieder geval zuigen met een apparaat, dat volgt, zuigt waar hij moet, zonder een lamme arm en zonder irritatie. Dat is volgens mij waar het om gaat.

tarianne 10-01-2011

Sinds een klein jaar in het bezit van een dyson DC23, ik kan er niet aan wennen. Hij zuigt best aardig maar ik mis het gebruikersgemak. Sommige korreltjes zuigt hij pas op als je de borstel iets optilt i.p.v. alleen over het korreltje heen te bewegen. Iets wat aan de zijkant van de borstel ligt zuigt hij simpelweg niet op. Daarnaast blijf ik (en dat is echt een grote ergernis) met de borstel overal achter hangen vanwege de uitsteeksels aan de borstel. Ik heb continue ruzie met de slang die stug en krom is omdat hij altijd rond de stofzuiger gedraaid zit als hij opgeborgen staat. Ik vind het ook niet praktisch om met het kleine borsteltje bijv. de trap te stofzuigen omdat de uitschuifbuis waaraan je dat borsteltje bevestigt erg zwaar is. Al met al vind ik het stofzuigen als klus eerder zwaarder dan lichter geworden en dat is jammer gezien de aanschafprijs van de DC23.

peter van maren 26-12-2010

Prima apparaat, doet wat ie moet doen, alleen iets beter. ziet er erg star trek uit, maar dit vind ik persoonlijk wel leuk. apparaat is wel wat zwaar, maar volgens mij niet veel zwaarder als de gemiddelde machine.

het enige nadeel is dat irritante stuks aan het eind van de pijp, waar de zuigmond in wordt vastgeklikt, je kan er maar moeilijk mee onder banken etc.

naar mijn idee is het een solide mooie goed zuigende stofzuiger, alleen dan zonder die verschrikkelijk dure zakken

peter

Eelco van vliet 06-04-2010

Na veel wikken en wegen heb ik heb deze stofzuiger gekocht. Ik kon echter maar niet wennen aan een aantal belangrijke minpunten:

- De stofzuiger is erg lawaaierig
- het design is leuk, maar daardoor ook onhandig in gebruik
- Hij is erg lastig op de trap te zetten en dragen is ook onhandig
- Hij volgt je slecht door de kamer en blijft vaak (door de hoogte) ergens achter steken of valt om
- Het volledig leegruimen van de stofopvang gaat neit heel handig, zonder zelf ook onder het stof te komen.

Alhoewel de stofzuiger goed zuigt, wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. Gelukkig kon en mocht ik 'm ruilen. En heb ik toch maar voor een Miele gekozen. Dit wel tot tevredenheid.

Caafje76 12-02-2010

Na lang wikken en wegen toch een Dyson DC23 Allergy Parquet aangeschaft.
In vergelijking met mijn oude stofzuiger echt een verademing. Geen stof/zand meer op de vloer. Hij neemt echt alles mee. Ook wanneer je de bank of het kleed zuigt, merk je pas wat die andere liet liggen. Echt fantastisch.

Het lawaai valt mij reuze mee, mijn oude stofzuiger maakte ook veel lawaai.

Voor de prijs wat magertjes met de bijbehorende accessoires, had best wat meer / anders gemogen. Nu moet je alle handige dingen duur bijkopen en de meegeleverde accessoires gebruik je nooit.

Het handvat lijkt me wat subtiel, hopen dat die steviger blijkt dan dat ie er uit ziet.

Verder een prima apparaat, tnt erg blij mee, hopen dat ie langer meegaat dan mijn oude Philips (7jaar).

Hms54 31-12-2009

Ben nu 8 maanden in het bezit van de DC23. Ondanks een aantal tegenstrijdige berichten vond ik het design heel mooi en omdat ik allergisch ben voor stof heb ik deze stofzuiger gekocht. Ik heb een hond en een kat en het hele huis wordt dagelijks gestofzuigd.
In het hele huis hebben wij parket en laminaat. Wij gebruiken dan ook alleen de parketborstel. De zuigkracht is zondermeer subliem. Door de doorzichtige omhulsel kan je ook snel zien wanneer je de stofzuiger moet legen en dat gaat ook vrij simpel.
Gedurende de 8 maanden dat wij deze stofzuiger heb zijn er ook een aantal nadelen naar voren gekomen.
De stofzuigerslang moet goed afgerold worden. Doe je dit niet dan kan deze in de knoop komen waardoor deze wordt afgeknepen.
Wanneer je de stofzuiger tijdens het zuigen optilt, lekt deze enigszins.
Aansluitpunt borstel stofzuigerslang is al versleten. Wanneer je de slang iets draait valt daardoor de borstel eraf.
Wanneer je een (honden)kleedje stofzuigt en iets meer kracht zet, kan de telescoopslang inklappen. Dat heeft mij al een paar bloedblaren opgeleverd.
Telescoopslang is vrij dik waardoor je moeilijk of niet onder lage kasten kan stofzuigen
Persoonlijk vind ik het snoer ook iets te kort.

Sjoen 25-12-2009

Ik heb de Dyson net in mijn bezit. Ik heb hem toch gekocht ondanks ik heel wat tegenstrijdige reviews vond over dit product. Een aantal zaken spraken me enorm aan bij de dyson:

1. laag energieverbruik maar zelfde zuigkracht als klassieke stofzuiger.

2. geen bijkomende kosten (filter, stofzak)

3. makkelijk en compact om op te bergen

4. 5 jaar garantie

5. het design

De stofzuiger doet zijn werk zeer goed. De zuigkracht is verbluffend, hij laat zich makkelijk dragen en je wisselt heel snel van soort zuigmond. Ook beweegt de contactmond met de vloer heel soepel en het verliest nooit contact met de grond. In welke positie je de buis ook houdt, de mond blijft aan de vloer kleven. Heel doordacht systeem. De telescopische buis is dan wel uit plasiek gemaakt maar ze voelt heel degelijk aan. Bijkomend voordeel is dat de buis niet zwaar is waardoor deze makkelijk beweegt. Minpuntje aan de buis: ze mocht misschien iets langer zijn.
Het stofreservoir legen gaat gemakkelijk door één druk op de knop maar wil je alle stof uit het reservoir halen, kan je niet vermijden dat je met het stof in contact komt.
Ik las in een review dat de stofzuiger niet gemakkelijk volgt omdat de soepele buis langs de zijkant van de stofzuiger hangt ipv aan de voorkant. Dit is niet helemaal waar. De buis loopt inderdaad langs de zijkant maar door een kliksysteem is de buis vastgemaakt aan de voorkant van de stofzuiger zodat je hem wel recht vooruit kan trekken. Je trekt hem helemaal niet scheef. Toch is het systeem niet even prachtisch als bij een miele bijvoorbeeld. De soepele buis kan namelijk niet roteren waardoor de stofzuiger soms blijft hangen. Maar dit went wel vind ik.
Wel laat de stofzuiger zich heel makkelijk dragen door het handige handvat.

de pro's:
1. enorme zuigkracht (daarvoor koop je tenslotte een stofzuiger!)
2. practische tools aan boord
3. zit op de trap wat heel makkelijk is terwijl je de trap stofzuigt
4. geen stofzakken en filters meer kopen
5. makkelijk te dragen en compact op te bergen
6. handige telescopische buis, heel licht om mee te werken.
7. snoer rolt heel goed op
8. knap systeem om stofbak te verwijderen en te legen
9. mooie garantie
10. goed en doordacht contacthoofd met de grond
11. laag energieverbruik (1380Watt)
12. Subliem design. Komt net uit Star Wars!

de contra's:

1. volgt iets minder makkelijk dan een gewone stofzuiger maar je went er aan.
2. maakt te veel lawaai voor een moderne stofzuiger. Dit is een werkpuntje voor James Dyson
3. telescopische buis misschien net iets te kort. Zeker voor grote mensen
4. als je het stofreservoir helemaal wil legen, kan je er niet onderuit om in contact te komen met het stof.

Al bij al zeer goed stofzuiger!

marten 09-12-2009

De Dyson 23 Allergy parquet nu 9 maanden intensief (elke dag 1x) in gebruik. Op uitsluitend gladde vloeren, relatief veel zeer fijn stof (vogels).
Zuigkracht minder dan bij aanschaf begin 2009.
telescoopzuigbuis omvangrijk, zwaar en licht luchtlekkend.
Schoonmaken cycloon (goed schoonmaken) is arbeidsintensief; ook als je werkt met hulpstokjes (anders kom je er niet bij). Alles met afgezette doorzichtige buitenwand.
Hepafilter elke 2 maanden schoongemaakt.
Indien zuigkracht niet verder afneemt blijf ik redelijk tevreden. Duurzaamheid is voor mij nog altijd zeer de vraag als zal de firma Dyson nu wel roepen dat er iets in de aanzuigbuizen vastzit... Absoluut onjuist (ik kan er doorkijken, door die kromme buizen!

Karel6487952 07-12-2009

1 Jaar geleden een Dyson DC23 gekocht voor 500,-

Ik als engeneer vond het een leuk stuk techniek. Laat me u het volgende vertellen:

De stofzuiger zoals wij hem kennen bestaat al een paar jaar met stofzakken en werkt perfect.
Totdat Dyson er mee aan de slag is gegaan en opkwamen met de stofzakloze stofzuiger.

Ik zal een aantal min punten noemen van de DC23:
Allereerst de prijs! 499 euro
Aan materiaal kost de ze hoop plastik denk ik zo'n 85 euro incl montage en aftesten.
dan de zuigkracht is minimaal. De zuigstang...sorrie het is teveel op op te noemen. Alles maar dan ook alles aan deze "stofzuiger " is waardeloos ontworpen, nee dat is niet waar. De vormgeving is goed.

Kijk alstublieft goed rond voor u een Dyson koopt!!!!!!!!!!!!!!

consumentx 28-10-2009

Ik heb de Dyson DC 23 Allergy Parquet sinds een aantal weken.
Wat een verademing t.o.v. mijn vorige stofzuiger. Letterlijk. In mijn woning zit nu al minder stof. Geurtjes worden verwijderd als je even stofzuigt. Stofzuigen wordt een andere beleving als je ziet hoeveel stof eruit een vloerkleed wordt gehaald. Handig vind ik de telescoop-arm waar je een borstel aan kunt doen en zodoende ook de spinnenwebben verwijderen die aan het plafon zitten. Verder is het makkelijk om tijdens bedrijf de hulpstukken te verwisselen zonder eerste de stofzuiger uit te moeten doen. De hulpstukken zitten op de stofzuiger. Over de duurzaamheid kan ik niet oordelen daar ik hem net een week heb. De stofzuiger zou lawaaiig zijn volgens andere gebruikers. Mijn vorige stofzuiger een Bosch maakt meer lawaai. En kom op zeg als je aan het stofzuigen bent dan ga je toch geen gesprekken voeren.

Freak1982 29-05-2009

Wij hebben deze dyson dc23 allergy parket nu ongeveer 8 maanden in gebruik. Snap niet dat mensen zo kunnen klagen over deze stofzuiger. Zuigt met zeer veel kracht, en blaast niets als schone lucht. HEPA filter eens in de 3 maanden uitspoelen met water. Maakt misschien ietsjes meer herrie dan onze vorige stofzuiger (philips) maar verder is dit geen vergelijk. Dus, zoek je een nieuwe stofzuiger en heb je ook nog (net als ik) last van allergieen, dan is dit zeker een aanrader!

jtberlicum 05-05-2009

We hebben sinds enkele weken deze dyson aangeschaft en ik sta werkelijk versteld van wat dit apparaat kan.
Hij blijft conctant qua kracht, lekker licht in gebruik, en de hulpstukken zijn makkellijk bereikbaar en te gebruiken.
Door zijn maat past hij in elke hoek van de kast en het feit dat ik zelf astma heb en echt merk dat ik beter slaap en minder last heb van benauwdheid is de Dyson voor mij een echte aanrader.

ipopipo 11-03-2009

Dyson nu enkele maanden in bezit.
Ben er nog steeds erg tevreden mee!
Minder last van mijn allergie..kan alleen niet beoordelen of dit alleen aan de stofzuiger ligt.
Gebruik bijna geen medicijnen meer.

Af en toe gebruik ik mijn oude stofzuiger nog. Die maakt inderdaad minder herrie...maar maakt ook minder goed schoon.
En ik heb hem juist om schoon te maken.

De ophanging voor de stofzuigerslang leek in het eerste begin wat slapjes (afbreken?), maar daar heb ik me in vergist.

Als je hem voor de trap wilt gebruiken, kan best.
Hij zuigt alleen wat valse lucht als je hem optilt.

Nog steeds een aanrader.

Jonker 04-03-2009

Nou ik zeg maar zo! Wat ze over de Dyson zeggen is waar, geen verlies van zuigkracht en dat met maar 1400 watt. Je ziet nu letterlijk alles wat je opzuigt. Ik had hiervoor een Philips met een hogere zuigkracht op papier, maar deze Dyson overtreft het met gemak. Verder is het een degelijk apparaat met 5 jaar garantie. Men beweert dat de Dyson erg veel geluid produceert, maar hij maakt echter niet meer geluid dan een ander stofzuiger. Geen stofzuigzakken meer nodig en de allegiefilter kun je wassen. Ik mag me nu dus een trotse bezitter noemen, en raad dit product dus ook zeker aan.

Anita S 19-01-2009

Sinds enkele weken in het bezit van een Dyson.
Ik kan alleen maar zeggen wat een geweldige stofzuiger.
Ik heb al veschillende merken gehad maar dit is echt de beste stofzuiger die ik ooit heb gekocht.
De zuigkracht is top.
Geen nare luchtjes, de lucht is veel schoner wat weer ten goede komt voor mijn allergie
De andere accessoires zitten aan de stofzuiger heel fijn als je die vlug even nodig hebt.
Geen stofzuigerzakken meer nodig.
Alleen om de drie maanden even de filter onder de kraan houden.
Belangrijk is natuurlijk ook de 5 jaar garantie die Dyson geeft.
Echt een aanrader.

diana072 04-01-2009

heb deze stofzuiger nu 3 maanden in huis,maar ik ben er niet kapot van,hij maakt zoveel herrie,dat als de telefoon gaat ik die niet hoor,omdat de stofzuiger zo tekeer gaat,ik heb deze speciaal gekocht omdat wij een parketvloet hebben,maar hij laat toch nog genoeg op de vloer achter

Barfie 09-12-2008

2 weken geleden gekocht.

Tot nu toe is het een goede koop.
Wat hij allemaal opzuigt en je ziet het ook nog.
Geen niespartijen meer na het stofzuigen.

Er stond over de stroomkabel tekort is, maar ik heb daar totaal geen last van. Het is net zo lang als de andere stofzuigers.

Rene2007 26-09-2008

Dat ik ooit nog een review over een stofzuiger zou schrijven...

Dit is natuurlijk een bijna belachelijk dure stofzuiger, maar je hebt dan wel iets zeer goeds in huis!

Ik had gister nog met m'n oude stofzuiger het huis gedaan. Vandaag kreeg ik de Dyson binnen, dus meteen proberen. Echt ongelovelijk wat deze nieuwe stofzuiger nog wist op te zuigen. Door het transparante venster zie je hoeveel fijne stof normaal gesproken was uitgeblazen.
Na het stofzuigen had ik vaak last van m'n keel door het fijne stof dat door je huis werd geblazen. Nu had ik daar totaal geen last van.

Verder, tja wat kun je over stofzuigers vertellen.. Hij ziet er futuristisch uit en maakt net zoveel kabaal als een normale stofzuiger.r Handig dat je geen stofzuigerzak meer nodig hebt.

ellis123 27-05-2008

Ik heb deze stofzuiger van mijn vriend gekregen en in eerste instantie vond ik het zonde van het geld om zo'n dure stofzuiger te kopen. Uiteraard was ik wel erg nieuwschierig naar de prestaties van deze stofzuiger.

+ De zuigkracht is top en het is ook heel stimulerend om al het vuil rond te zien vliegen in de transparante opvangbak.
+ Handig dat je deze bak gewoon kunt weggooien, je hebt nooit een zak nodig voor deze stofzuiger.
+ Alle losse onderdelen bijvoorbeeld voor het zuigen van de hoekjes zitten aan het apparaat geklikt. Zo heb je alle onderdelen altijd bij de hand als je even snel iets moet zuigen.
+ Door het stoere design vind mijn vriend het ook 'leuk' om af en toe eens te zuigen (top!)

- Vrij zwaar met tillen als je de trap moet zuigen, je kunt de stofzuiger ook niet neerzetten op de trap.
- Met de grote zuigborstel kom je bijna nergens onder omdat deze vrij hoog is, met de kleinere borstel is de stofzuiger veel wendbaarder.